søndag 11. oktober 2009

Arbeidskrav 1. Oppgave 2. Komposisjon


6.BEVEGELSE er her den estetiske funksjonen. Jeg har prøvd å få blikket til å vandre på ulike vis i de to komposisjonene. Fra venstre, på skrå nedover mot høyre i nr 1. I den neste starter blikket fra høyre hjørne og blir ført oppover mot venstre hjørne. Relasjonene jeg har brukt er: spredning, retning, posisjon, rom/tyngde, bakgrunn/forgrunn, overlapping og sammenfallende. Aktivitetene jeg har valgt er: repetisjon, forminskning/forstørring og bevegelsesretning. Med smudgeknappen i Photophiltre laget jeg litt ekstra bevegelse. Gøy,- som i barnehagen med fingermaling. Kunne rota enda mer med fingeren, men man er jo voksen og må styre seg.....tror jeg da.

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Oj, det var spennede bilder, hvordan får du det til? Ser veldig bra ut!
    :)

    SvarSlett