mandag 28. februar 2011

Leksjon 1: Selvportrett

Dette er fargeskissen jeg valgte etter noe forslag. Greit å prøve med fargeblyanter før jeg starta malinga....
...akrylmaling. Det var noe kaldt på verkstedet mitt, eller så var tubene litt gamle, eller plata litt glatt, eller det var lenge siden jeg hadde malt... fikk ikke godfølelsen... En utfordring å male seg selv så det ligner,- men utrolig skremmende å abstrahere seg så mye som jeg planla:( ! Kubismen starta i 1907 og Picasso ble sett på som gal,- jeg skjønner hvordan han kunne ha hatt det. I 2011 skulle man tro det var lettere å bryte rammer, men jeg er sannelig meg ikke sikker?
Her er fortsattelsen før jeg limer på bokstaver og foto. Jeg har delt inn portrettet med 2/3 "glad, positiv side til venstre og 1/3 negativ, gal side til høyre. Utfordrende prosjekt.

1 kommentar:

  1. Synest å kjenne igjen ein øyrepynt som eg har sett før :) Forstår at du synest det er utfordrande og ja, du har gått langt i å abstrahere. Men de gjorde jo også kubistane. Men kan du likevel klare å drage inn att kanskje eitt tydeleg element som er karakteristisk for deg?? Augeform ( ei av augene td.) For det er lite tvil om at bildet ditt viser til kubismen som retning. Meir usikker på om eg kunne klare å spore bildet tilbake til deg. Og det hadde vore fint om du kunne klare begge deler!? Du jobbar godt som vanleg.

    SvarSlett