tirsdag 1. mars 2011

Leksjon 1: Selvportrett


Her kommer portrettet med collagebitene limt på fra foto/avis. Er i tvil om øynene hadde fungert bedre uten naturalistisk uttrykk, men siden alt det andre er så abstrahert endte jeg opp med det. Hadde de også i sort hvitt, men det ble for stor kontrast. Jeg valgte et smilende øye på den positive siden og et sjokkert øye på den negative siden. Stor munn med små skrift fra utenlandsk avis kan vel tolkes på flere måter... Noen store bokstaver sier også sitt... nederst i høyre hjørne har jeg en rød sirkel med en sånn R som min lærerinne satte når vi hadde riktig svar:) Jeg sliter med å gi portrettet troverdighet kjenner jeg. Men R er jo både forbokstaven i mitt fornavn og etternavn,- så da kan den tolkes som signatur. Utrolig hardt å "leke med seg selv,-" mindre ufarlig å leke med andre fjes. Kanskje bygdedyret (nederst til høyre stjålet fra Picassos Guernica) er sterkere enn jeg liker. Hmm...

1 kommentar:

  1. Dette var kreativt Ragnhild, jeg fikk lyst til å skape:) Stilig bruk av avispapir, bokstaver, sluk og ku. Hm.. artig kombinasjon. Lykke til videre.

    SvarSlett